Instagram – co z tymi hashtagami?

#Od #czasu #premiery #aplikacji #Instagram #na #iOS #minęło #już #kilka #dobrych #lat. #Dopiero #po #czasie, #a #dokładnie #w #kwietniu #2012 #roku #również #użytkownicy #Androida #otrzymali #narzędzie #do #publikowania #wszelkiego #rodzaju #selfie (#i #nie #tylko #rzecz #jasna#)#. #Właśnie #wtedy #nastąpił #prawdziwy #boom #na #Insta.

Na temat tego, czym jest Instagram, kto jest jego właścicielem oraz do czego służy, chyba nie muszę pisać. Każdy z Was kojarzy portal społecznościowy do publikowania zdjęć lub 15-sekundowych filmików. #Instagram

Jako agencja marketingowa View Project sami prowadzimy kilka projektów w tym obszarze.

Co by nie mówić, popularność portalu zdominowanego przez selfie, kotki czy zdjęcia jedzenia jest niezaprzeczalna i co ciekawe – stale rośnie!

Wzorując się na zachodnich trendach marketingowych, również i polskie marki dostrzegają olbrzymi potencjał płynący z komunikacji na Insta. Systematycznie pojawia się coraz więcej interesujących kont prowadzonych przez największe firmy w naszym kraju. Przykładów nie trzeba szukać daleko. Jeśli lubicie klasyki i oldschoolowe kicksy, to z pewnością kojarzycie markę WorldBox. Teraz odszukajcie ją na Instagram i zobaczcie, ile mają followersów. Przeszło 60k robi ogromne wrażenie. To tylko pierwszy przykład z brzegu. Oprócz znanych polskich marek, z opisywanego portalu korzystają niemal wszyscy “celebryci” publikując zdjęcia i filmy ze swojego barwnego życia towarzyskiego. Takie osobowości jak Natalia Siwiec czy Ola Ciupa, które znane są z tego, że są… znane (i ładne), przyciągają ogromną rzeszę fanów. #znananiNAinstagram

Do czego zmierzam? Skoro wszyscy korzystają z Instagram i teoretycznie znają ideę zabawy ze zdjęciami, to do diabła, czemu nikt nie rozumie, że #HASHTAGI #NIE #SŁUŻĄ #DO #TEGO #? Stosowanie tak zmasowanych, niczym nie powiązanych z tematyką zdjęcia hashów, nie wpływa na wartościowy zasięg wpisu!

Spójrzcie na to z drugiej strony. Skoro ponad połowa instagramerów niepoprawnie korzysta z hashtagów, to w drodze krótkiej analizy można wyciągnąć następujące wnioski:

– bardzo duża liczba użytkowników stosuje bezsensowne #,

– tysiące tych samych # powtarza się u tysiąca innych osób,

– jeśli przeciętny użytkownik kliknie w dany # licząc, że zobaczy pod nim uszeregowane tematycznie zdjęcia – jest w błędzie,

– zalewając media społecznościowe takimi śmieciami, sami robicie śmietnik i niezwykle przemyślana idea # ma się nijak do rzeczywistości.

Jeśli używacie np. Twittera i oglądacie, dajmy na to serial The Walking Dead, zobaczcie w trakcie premierowej emisji, co się dzieje pod #TheWalkingDead. Tam trwa dyskusja. I to w zdecydowanej części rzeczowa. 🙂 Nie chcę dzielić użytkowników Instagrama i Twittera na mniej lub bardziej świadomych, ale fenomen tych pierwszych jest zadziwiający.

Jeśli szukacie kogoś, kto poprowadzi Wam profesjonalną komunikację marketingową, w tym przypadku w obszarze Instagram, to agencja marketingowa View Project jest do Waszej dyspozycji.

#boost #ViewProject