IV edycja Perspektywy – 9 Hills Festival – Podsumowanie
Perspektywy – 9 Hills Festival powstał 4 lata temu. Od 2016 roku ściąga do Chełmna dziesiątki tysięcy uczestników. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że z roku na rok przyciąga coraz większą ilość osób, na co dzień mieszkających poza województwem kujawsko-pomorskim.
Mówią, że to jedyny taki festiwal w tej części Polski. Scala wydarzenia z dziedziny teatru, filmu, muzyki, fotografii, historii, fantastyki i streetartu – wszystkie wpisuje w przestrzeń i architekturę miasta. Koncerty, spektakle, wystawy, instalacje oraz działania animacyjne wprowadzane są do kościołów, piwnic i podwórek starego miasta, część z nich rozgrywa się w plenerze.
9HF to festiwal organizowany przez mieszkańców Chełmna i to jego największa wartość.
Wyjątkowość wydarzenia jest szczególna też z innego punktu widzenia, a mianowicie działań promocyjnych, które mamy przyjemność wspierać od II edycji. Od samego początku naszym głównym celem była koncentracja na digital marketingu i wykorzystaniu pełni możliwości Social Media i Google Ads.
W największym uogólnieniu zakres działań możemy określić następująco:
Social Media:
- strategia komunikacji,
- tworzenie i publikacja treści,
- monitoring (najbardziej intensywna część działań w czasie festiwalu),
- opracowanie planu kampanii Facebook Ads (cele, koncepcja, grupy docelowe, timingi, konwersje, KPI), wdrożenie i ciągła optymalizacja.
Google Ads:
- kampanie GDN, GSP i video,
- utworzenie grup odbiorców (w tym list remarketingowych),
- konfiguracja konwersji,
- prowadzenie i optymalizacja kampanii.
Podczas prowadzenia projektu, jak w przypadku każdej innej kampanii, płynęliśmy przez lejek. Co prawda nie sprzedażowy, a… festiwalowy :). Od zbudowania świadomości i zainteresowania festiwalem, po rozważanie uczestnictwa, aż po przyjazd do Chełmna i udział w wydarzeniu. Standardowo na każdym etapie lejka precyzyjnie określaliśmy grupy docelowe i personalizowaliśmy komunikację.
Podsumowanie:
Czy IV edycję można uznać za udaną? Jak najbardziej. Zrealizowaliśmy wszystkie cele założone przed startem, co przełożyło się na poprawę (i to znaczną) zeszłorocznych wyników. Poniżej troszkę mięsa:
- ponad pół miliona zasięgu organicznego w Social Media,
- dziesiątki tysięcy aktywności pod postami w najważniejszym dla nas okresie,
- 50k+ wyświetleń materiałów video,
- wzrost instalacji aplikacji mobilnej 9HF w ujęciu rok do roku,
- CPC często na poziomie kilku groszy,
- CTR w przypadku niektórych kampanii nawet 10%+,
- finalnie rekordowa frekwencja.