IV edycja Perspektywy – 9 Hills Festival – Podsumowanie

Perspektywy – 9 Hills Festival powstał 4 lata temu. Od 2016 roku ściąga do Chełmna dziesiątki tysięcy uczestników. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że z roku na rok przyciąga coraz większą ilość osób, na co dzień mieszkających poza województwem kujawsko-pomorskim. 

Mówią, że to jedyny taki festiwal w tej części Polski. Scala wydarzenia z dziedziny teatru, filmu, muzyki, fotografii, historii, fantastyki i streetartu – wszystkie wpisuje w przestrzeń i architekturę miasta. Koncerty, spektakle, wystawy, instalacje oraz działania animacyjne wprowadzane są do kościołów, piwnic i podwórek starego miasta, część z nich rozgrywa się w plenerze.

9HF to festiwal organizowany przez mieszkańców Chełmna i to jego największa wartość. 

Wyjątkowość wydarzenia jest szczególna też z innego punktu widzenia, a mianowicie działań promocyjnych, które mamy przyjemność wspierać od II edycji. Od samego początku naszym głównym celem była koncentracja na digital marketingu i wykorzystaniu pełni możliwości Social Media i Google Ads.

W największym uogólnieniu zakres działań możemy określić następująco:

Social Media:

  • strategia komunikacji, 
  • tworzenie i publikacja treści,
  • monitoring (najbardziej intensywna część działań w czasie festiwalu),
  • opracowanie planu kampanii Facebook Ads (cele, koncepcja, grupy docelowe, timingi, konwersje, KPI), wdrożenie i ciągła optymalizacja.

Google Ads:

  • kampanie GDN, GSP i video,
  • utworzenie grup odbiorców (w tym list remarketingowych),
  • konfiguracja konwersji,
  • prowadzenie i optymalizacja kampanii.

Podczas prowadzenia projektu, jak w przypadku każdej innej kampanii, płynęliśmy przez lejek. Co prawda nie sprzedażowy, a… festiwalowy :). Od zbudowania świadomości i zainteresowania festiwalem, po rozważanie uczestnictwa, aż po przyjazd do Chełmna i udział w wydarzeniu. Standardowo na każdym etapie lejka precyzyjnie określaliśmy grupy docelowe i personalizowaliśmy komunikację.

Podsumowanie:

Czy IV edycję można uznać za udaną? Jak najbardziej. Zrealizowaliśmy wszystkie cele założone przed startem, co przełożyło się na poprawę (i to znaczną) zeszłorocznych wyników. Poniżej troszkę mięsa:

  • ponad pół miliona zasięgu organicznego w Social Media,
  • dziesiątki tysięcy aktywności pod postami w najważniejszym dla nas okresie,
  • 50k+ wyświetleń materiałów video,
  • wzrost instalacji aplikacji mobilnej 9HF w ujęciu rok do roku,
  • CPC często na poziomie kilku groszy,
  • CTR w przypadku niektórych kampanii nawet 10%+,
  • finalnie rekordowa frekwencja.