Jak skonfigurować zdarzenia konwersji Facebook Pixel w kampaniach salonu samochodowego?
ZDARZENIA KONWERSJI – CO MUSISZ WIEDZIEĆ?
Prowadząc kampanie reklamowe Facebook Ads (i Google Ads) kierujesz potencjalnych klientów na stronę internetową salonu samochodowego, na której użytkownicy mogą zrealizować cel, czyli np. zapoznać się z ofertą dostępnych aut, skontaktować się z salonem, a nawet rozpocząć proces zakupu nowego samochodu. To właśnie tytułowe zdarzenia konwersji.
FACEBOOK PIXEL
Co zrobić, aby mieć pełną wiedzę na temat podejmowanych przez potencjalnego klienta kroków na stronie internetowej i mierzyć zdarzenia konwersji zaraz po tym, gdy kliknął w reklamę na Facebooku?
W pierwszej kolejności na stronie internetowej należy zainstalować tzw. Facebook Pixel, o którym więcej pisaliśmy tutaj – Facebook Pixel – Must have strony dealerskiej.
To kod, który służy do analizy ruchu i monitorowania wspomnianych zdarzeń konwersji. Co więcej, dzięki pixelowi stworzysz wartościowe grupy odbiorców na potrzeby kampanii Facebook Ads (Co to jest lookalike audience na Facebooku).
ZDARZENIA KONWERSJI – CO ŚLEDZIĆ?
Poniżej przedstawiamy najważniejsze z naszego punktu widzenia zdarzenia konwersji, które konfigurujemy na każdym nowym koncie reklamowym salonu samochodowego obsługiwanego w ramach Marketingu Dealerskiego w Abonamencie.
– wyświetlenie samochodu dostępnego od ręki – to odpowiednik e-commercowego „View Content”; wskazuje, czy użytkownicy strony internetowej aktywnie przeglądają dostępne samochody
– pobranie cennika – na początku ścieżki zakupowej klienci bardzo często pobierają cennik samochodu, a dopiero potem kontaktują się z przedstawicielem salonu; mierząc pobrania cennika widzimy, czy konkretny model cieszy się zainteresowaniem potencjalnych klientów
– rozpoczęcie i ukończenie konfiguracji samochodu – kolejny etap na ścieżce zakupowej potencjalnego klienta; mierzymy nie tylko rozpoczęte konfiguracje, ale również ich przełożenie na ukończone konfiguracje; w przypadku nieukończonych konfiguracji, przygotowujemy dedykowane kampanie remarketingowe zachęcające potencjalnych klientów do ukończenia konfiguracji auta (warunkiem jest duża ilość zdarzeń konwersji rozpoczętych konfiguracji)
– kliknięcia w numer telefonu lub adres e-mail – specyfika stron dealerskich nie zawsze pozwala na implementację narzędzi do kontaktu z przedstawicielami salonu poprzez czat czy narzędzia call center; w takiej sytuacji konfigurujemy zdarzenia konwersji, które mierzą aktywne kliknięcia w numer telefonu dostępny na stronie internetowej lub adres e-mail
– wysłanie wiadomości na czacie/zamówienie połączenia – dealerzy motoryzacyjni coraz częściej inwestują w rozwiązania call center, dzięki którym potencjalni klienci nawet 7 dni w tygodniu mogą skontaktować się z przedstawicielem salonu poprzez czat czy narzędzia umożliwiające zamówienie połączenia (np. CallPage); przy odpowiedniej konfiguracji zdarzeń konwersji w raportach widzimy, które reklamy przekładają się na wysłane wiadomości czy połączenia
– wysłanie formularza – jedna z najpopularniejszych, a zarazem niechętnie wybierana przez klientów forma kontaktu z salonem; popularna, bo korzystają z niej wszyscy, ale niechętnie wybierana, gdyż klienci często na odpowiedź czekają nawet kilka dni ;); tak czy inaczej w ramach Marketingu Dealerskiego w Abonamencie mierzymy wysłane z kampanii reklamowej formularze
JAK SKONFIGUROWAĆ ZDARZENIA KONWERSJI NA FACEBOOKU?
Jest kilka sposobów na konfiguracje zdarzeń konwersji, które różnią się nie tylko stopniem trudności ich wdrożenia, ale także możliwościami:
– zdalne narzędzie do konfiguracji zdarzeń dostępne w Menedżerze zdarzeń Facebook to najłatwiejsze rozwiązanie – wystarczy wskazać przycisk, który ma być celem naszej konwersji, przypisać kategorie i gotowe; jednak nie zawsze sprawdza się to w przypadku kampanii salonów samochodowych, gdzie konwersje często są mocno niestandardowe
– Google Tag Manager – to rozwiązanie, przy którym nie jest potrzebne wsparcie programisty, ale wymaga dużej znajomości takich pojęć jak: zmienne, reguły, tagi i zalecane jest dla użytkowników zaawansowanych; w View Project najczęściej korzystamy właśnie z tego rozwiązania
– wsparcie programisty – jeśli znasz osobę, dla której praca w kodzie strony nie stanowi problemu, to rozwiązanie jest dla Ciebie
Jak widzicie, możliwości na konfigurację zdarzeń konwersji na stronie internetowej jest kilka. W Marketingu Dealerskiego w Abonamencie pełna konfiguracja analityki kampanii jest u nas w standardzie.
CZY WARTO SKONFIGUROWAĆ ZDARZENIA KONWERSJI FACEBOOK PIXEL DLA SALONU SAMOCHODOWEGO?
Konfiguracja zdarzeń konwersji to obowiązek każdego marketera. Brak wiedzy na temat skuteczności prowadzonych kampanii Facebook Ads (i Google Ads) to wielkie prawdopodobieństwo przepalenia budżetów marketingowych.
Przedstawione w niniejszym wpisie zdarzenia konwersji to podstawa, o którą powinien zadbać każdy salon samochodowy stawiający na rozwiązania z obszaru marketingu internetowego.
Jeśli szukacie wsparcia w prowadzeniu kampanii Facebook i Google Ads, skontaktujcie się z nami już teraz.