Jak sprawdzić konkurencję w Google Ads?
Jeśli odpowiadasz za kampanie, zapewne zastanawiasz się, jak sprawdzić konkurencję w Google Ads i czy Twoi konkurenci również inwestują w te reklamy. Dobra wiadomość: Google Ads oferuje narzędzie, które pozwala na monitorowanie konkurencji w sposób szybki i efektywny. W tym wpisie pokażemy Ci, jak w 3 krokach sprawdzić, kto jeszcze wyświetla się na Twoje kluczowe frazy.
Krok 1: Wejdź na swoje konto Google Ads
Aby zacząć analizę, zaloguj się na konto Google Ads, z którego prowadzisz kampanie.
Krok 2: Wybierz konkretną kampanię w sieci wyszukiwania
Po zalogowaniu się na konto przejdź do kampanii w sieci wyszukiwania Google.
Krok 3: Przejdź do „Analiza aukcji”
To kluczowy moment analizy. Po lewej stronie kliknij Statystyki i raporty, tym samym rozwijając menu, po czym wybierz Analiza aukcji. To właśnie tutaj znajdziesz pełen raport, który pokaże Ci, kto z Twojej konkurencji wyświetla swoje reklamy na te same słowa kluczowe w danej lokalizacji. Dzięki temu dowiesz się, jak Twoja kampania wypada na tle innych.
TIP: Większa kontrola nad konkurencją
Jeśli chcesz mieć jeszcze lepszą kontrolę nad tym, co dzieje się w kampanii, rozważ ograniczenie ograniczenie liczby grup reklam do jednej. Na przykład promując w sieci wyszukiwania Google samochód CUPRA Formentor, przygotuj kampanię z grupą reklam ze słowem kluczowym „cupra formentor”. Dzięki temu łatwiej sprawdzisz, jak np. zmiana budżetu (stawek dziennych), wpłynęła na wzrost udziału w wyświetleniach Twojej kampanii.
Teraz już wiesz, jak sprawdzić konkurencję w Google Ads i monitorować jej działania, co pozwala na bieżąco dostosowywać swoją strategię reklamową. Wykorzystaj te informacje, aby zoptymalizować swoje kampanie, zwiększyć efektywność budżetu i lepiej konkurować o uwagę użytkowników. Świadomość, z kim rywalizujesz, daje Ci przewagę, którą możesz przekuć w sukces swoich kampanii marketingowych w Google.
Jeśli chcesz, żebyśmy zajęli się Twoimi kampaniami, skontaktuj się z nami.
Więcej porad znajdziesz na naszym Instagramie.