Jak zwiększyć CTR linku w motoryzacyjnych kampaniach Facebook Ads? #SesjaFOTO

Importer przesyła materiały produkcyjne do kampanii digital, dealer dostosowuje własną stopkę i w kilka godzin ma komplet materiałów do rozpoczęcia motoryzacyjnej kampanii Facebook Ads (i Google Ads).

Jednak czy ograniczanie zasobów reklamowych tylko i wyłącznie do materiałów centralnych jest efektywne z punktu widzenia skuteczności reklamy?

Czy odbiorca widząc tę samą reklamę na Facebooku lub Instagramie marki centralnej oraz dealerów, będzie klikał w kreacje, które widział już kilka razy? 

I w końcu, czy odbiorcy chętniej klikają w grafiki “stockowe” czy te z autorskich sesji zdjęciowych?

Odpowiedzi na te i kilka innych pytań znajdziecie w najnowszym wpisie, przygotowanym w oparciu o dane, które zebraliśmy przez ostatnie lata realizując kampanie motoryzacyjne Facebook i Google Ads w ramach Marketingu Dealerskiego w Abonamencie.


POSTAW NA PATRIOTYZM LOKALNY

W motoryzacyjnych kampaniach Facebook Ads stawiamy na kreacje reklamowe wykorzystujące tzw. patriotyzm lokalny w Social Media.

Zdjęcia w reklamach przedstawiają nie tylko model promowanego samochodu, ale również miejsca charakterystyczne dla danego miasta.

Jako przykład możemy wskazać tutaj genialne sesje SEAT-a Tarraco realizowane przez naszego klienta na tle gdańskiej stoczni czy BMW iX na tle toruńskiej starówki. Oba te miejsca zna każdy mieszkaniec miasta (i nie tylko) i jak wskazują nasze dane, odbiorcy chętniej klikają w kreacje wykorzystujące miejski akcent.




WYKORZYSTAJ OKLEINĘ NA SAMOCHODZIE 

Co w sytuacji, kiedy nie możemy pozwolić sobie na sesję wykorzystującą charakterystyczne miejsca w konkretnym mieście?

Każdy z samochodów testowych dostępnych w salonie samochodowych oklejony jest charakterystycznymi naklejkami wskazującymi na model auta oraz lokalizację dealera.

Warto w takim przypadku zrealizować własną sesję zdjęciową w salonie lub poza nim i wybrać takie ujęcia, które jednoznacznie wskazują markę dealera. 

To dodatkowy element wyróżniający reklamę salonu samochodowego na tle konkurencji, który ma wpływ na poprawę klikalności motoryzacyjnej kampanii Facebook Ads.


CZYSTE ZDJĘCIA Z SESJI WŁASNYCH DAJĄ PRZEWAGĘ

Identyfikacja wizualna marki jest niezwykle ważna w codziennej komunikacji Social Media. Importerzy najczęściej tworzą spójnie kreacje reklamowe w oparciu o wypracowane szablony, często zawierające ramki, duże hasła i logo.

Czy kampania motoryzacyjna Facebook Ads wykorzystująca tego typu grafiki będzie skuteczna? Owszem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wzbogacić zestawy reklam o dodatkowe materiały wykorzystujące czyste zdjęcia zrealizowane we własnym zakresie lub przy współpracy z np. lokalnym fotografem.

Przeprowadziliśmy setki testów A/B, które pokazały nam, że czyste i naturalne zdjęcia #NoStock są doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowej i bardzo często gwarantują więcej przejść na stronę internetową, zarazem obniżając koszt CPC.

 



JAK ZWIĘKSZYĆ CTR KLIKNIĘCIA LINKU W KAMPANIACH SALONU SAMOCHODOWEGO?

Jeśli chcecie zwiększyć CTR kliknięcia linku w swoich motoryzacyjnych kampaniach Facebook Ads, a zarazem wielokrotnie zwiększyć ruch na stronie internetowej nie zwiększając budżetu reklamowego, przetestujcie przedstawione w niniejszym wpisie wskazówki i uzupełnijcie swoje reklamy o autorskie sesje zdjęciowe, w których wykorzystacie 3 poniższe zasady:

  • patriotyzm lokalny
  • samochód z okleiną wskazującą na lokalizację salonu
  • zdjęcia czyste, naturalne, bez dodatkowych elementów graficznych #NoSTOCK

KORZYŚCI

Co zyskacie dodając do kampanii kreacje oparte o sesje zdjęciowe wykorzystujące nasze wskazówki?

  • wyższy CTR linku kampanii
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej i konwersji przy zachowaniu tego samego budżetu całkowitego
  • spadek kosztu CPC
  • umocnienie wizerunku marki dealera na tle konkurencji
  • powiem świeżości w branży

 

PODSUMOWANIE

Zdjęcia stockowe czy sesja własna? Jakie kreacje wykorzystać w kampanii reklamowej salonu samochodowego? My nie mamy wątpliwości. Za Marketingiem Dealerskim w Abonamencie przemawiają dane, nie przypuszczenia. 

Masz pytania? Napisz do nas – KONTAKT.