Jak zwiększyć CTR linku w motoryzacyjnych kampaniach Facebook Ads? #SesjaFOTO
Importer przesyła materiały produkcyjne do kampanii digital, dealer dostosowuje własną stopkę i w kilka godzin ma komplet materiałów do rozpoczęcia motoryzacyjnej kampanii Facebook Ads (i Google Ads).
Jednak czy ograniczanie zasobów reklamowych tylko i wyłącznie do materiałów centralnych jest efektywne z punktu widzenia skuteczności reklamy?
Czy odbiorca widząc tę samą reklamę na Facebooku lub Instagramie marki centralnej oraz dealerów, będzie klikał w kreacje, które widział już kilka razy?
I w końcu, czy odbiorcy chętniej klikają w grafiki “stockowe” czy te z autorskich sesji zdjęciowych?
Odpowiedzi na te i kilka innych pytań znajdziecie w najnowszym wpisie, przygotowanym w oparciu o dane, które zebraliśmy przez ostatnie lata realizując kampanie motoryzacyjne Facebook i Google Ads w ramach Marketingu Dealerskiego w Abonamencie.
POSTAW NA PATRIOTYZM LOKALNY
W motoryzacyjnych kampaniach Facebook Ads stawiamy na kreacje reklamowe wykorzystujące tzw. patriotyzm lokalny w Social Media.
Zdjęcia w reklamach przedstawiają nie tylko model promowanego samochodu, ale również miejsca charakterystyczne dla danego miasta.
Jako przykład możemy wskazać tutaj genialne sesje SEAT-a Tarraco realizowane przez naszego klienta na tle gdańskiej stoczni czy BMW iX na tle toruńskiej starówki. Oba te miejsca zna każdy mieszkaniec miasta (i nie tylko) i jak wskazują nasze dane, odbiorcy chętniej klikają w kreacje wykorzystujące miejski akcent.
WYKORZYSTAJ OKLEINĘ NA SAMOCHODZIE
Co w sytuacji, kiedy nie możemy pozwolić sobie na sesję wykorzystującą charakterystyczne miejsca w konkretnym mieście?
Każdy z samochodów testowych dostępnych w salonie samochodowych oklejony jest charakterystycznymi naklejkami wskazującymi na model auta oraz lokalizację dealera.
Warto w takim przypadku zrealizować własną sesję zdjęciową w salonie lub poza nim i wybrać takie ujęcia, które jednoznacznie wskazują markę dealera.
To dodatkowy element wyróżniający reklamę salonu samochodowego na tle konkurencji, który ma wpływ na poprawę klikalności motoryzacyjnej kampanii Facebook Ads.
CZYSTE ZDJĘCIA Z SESJI WŁASNYCH DAJĄ PRZEWAGĘ
Identyfikacja wizualna marki jest niezwykle ważna w codziennej komunikacji Social Media. Importerzy najczęściej tworzą spójnie kreacje reklamowe w oparciu o wypracowane szablony, często zawierające ramki, duże hasła i logo.
Czy kampania motoryzacyjna Facebook Ads wykorzystująca tego typu grafiki będzie skuteczna? Owszem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wzbogacić zestawy reklam o dodatkowe materiały wykorzystujące czyste zdjęcia zrealizowane we własnym zakresie lub przy współpracy z np. lokalnym fotografem.
Przeprowadziliśmy setki testów A/B, które pokazały nam, że czyste i naturalne zdjęcia #NoStock są doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowej i bardzo często gwarantują więcej przejść na stronę internetową, zarazem obniżając koszt CPC.
JAK ZWIĘKSZYĆ CTR KLIKNIĘCIA LINKU W KAMPANIACH SALONU SAMOCHODOWEGO?
Jeśli chcecie zwiększyć CTR kliknięcia linku w swoich motoryzacyjnych kampaniach Facebook Ads, a zarazem wielokrotnie zwiększyć ruch na stronie internetowej nie zwiększając budżetu reklamowego, przetestujcie przedstawione w niniejszym wpisie wskazówki i uzupełnijcie swoje reklamy o autorskie sesje zdjęciowe, w których wykorzystacie 3 poniższe zasady:
- patriotyzm lokalny
- samochód z okleiną wskazującą na lokalizację salonu
- zdjęcia czyste, naturalne, bez dodatkowych elementów graficznych #NoSTOCK
KORZYŚCI
Co zyskacie dodając do kampanii kreacje oparte o sesje zdjęciowe wykorzystujące nasze wskazówki?
- wyższy CTR linku kampanii
- zwiększenie ruchu na stronie internetowej i konwersji przy zachowaniu tego samego budżetu całkowitego
- spadek kosztu CPC
- umocnienie wizerunku marki dealera na tle konkurencji
- powiem świeżości w branży
PODSUMOWANIE
Zdjęcia stockowe czy sesja własna? Jakie kreacje wykorzystać w kampanii reklamowej salonu samochodowego? My nie mamy wątpliwości. Za Marketingiem Dealerskim w Abonamencie przemawiają dane, nie przypuszczenia.
Masz pytania? Napisz do nas – KONTAKT.