Kampanie Facebook Lead Ads – pozyskuj wartościowe leady dla salonu samochodowego

Facebook Ads dostarcza coraz bardziej zaawansowane możliwości reklamowe dla niemal każdej branży na rynku. Umiejętne dobranie celu reklamowego do kampanii pozwala nam pozyskiwać wartościowe leady dla salonów samochodowych, które przekładają się bezpośrednio na sprzedaż samochodów i usług posprzedażowych. 

W dzisiejszym wpisie przedstawimy możliwości kampanii typu Facebook Lead Ads, dzięki którym pozyskujemy leady dla salonów samochodowych z całej Polski. Ten rodzaj kampanii na stałe wpisał się do Marketingu Dealerskiego w Abonamencie – zestawu usług z obszaru digital marketingu.

CO TO JEST FACEBOOK LEAD ADS?

Facebook Lead Ads to kampanie na Facebooku kierujące użytkownika do formularza dostępnego wewnątrz struktury Facebooka. Dzięki temu dealerzy nie muszą korzystać z często nie najlepiej dostosowanych do pozyskiwania leadów stron dealerskich, a cały proces – od zainteresowania ofertą, po kontakt i finalnie zakup samochodu – mogą uruchomić korzystając z możliwości Facebook Ads.

Zaletą tego rodzaju kampanii jest możliwość tworzenia zarówno prostych, jak i bardzo rozbudowanych formularzy. Budując odpowiednio lejek sprzedażowy jesteśmy w stanie pozyskiwać wartościowe leady dla salonów samochodowych, które zawierają takie informacje jak:
– imię,
– nazwisko,
– numer telefonu,
– model samochodu, którym zainteresowany jest klient,
– proponowana data kontaktu,
– obecnie posiadany samochód.

W tym momencie warto zaznaczyć, że zbyt wiele pozycji zniechęca potencjalnego klienta do pozostawiania szczegółowych informacji i należy robić to z wyczuciem. Ponadto ważne jest, aby poinformować użytkownika, w jakim celu wypełnia formularz i przede wszystkim pozostawia swoje dane kontaktowe 🙂

NATYCHMIASTOWE PRZEKAZANIE LEADÓW DO SALONU? W MDWA TO STANDARD

Kluczem skutecznych kampanii Facebook Lead Ads jest czas „podjęcia” kontaktu przez dział handlowy. Często spotykamy się z opiniami, że Lead Adsy „nie sprzedają”. Najczęściej dotyczy to przypadków, kiedy handlowiec kontaktuje się z potencjalnym klientem po 2-3 dniach od momentu wypełnienia formularza. W takiej sytuacji powodzenie kampanii graniczy z cudem. Co zrobić, aby było lepiej? Wykorzystać możliwości kampanii Facebook Ads realizowanych przez zespół View Project.

Prowadząc kampanie Facebook Lead Ads w ramach Marketingu Dealerskiego w Abonamencie, pracownicy salonu samochodowego niemal natychmiast po wypełnieniu przez potencjalnego klienta formularza, mogą liczyć na następujące korzyści:

– potencjalny klient wypełnia formularz Lead Ads i otrzymuje e-mail z podziękowaniem
– przedstawiciel działu handlowego w salonie samochodowym niemal natychmiast otrzymuje e-mail z danymi kontaktowymi potencjalnego klienta oraz informacją, że ma 30 minut na podjęcie kontaktu
– dodatkowo w wysłanej wiadomości e-mail znajduje się link do tabeli, w której handlowiec znajdzie wykaz wszystkich kontaktów z trwającej kampanii
– ponadto, jeśli system CRM dealera na to pozwala, tworzona jest nowa szansa sprzedażowa
– klienci korzystający np. z oprogramowania do zarządzania projektami Asana, mogą liczyć na utworzenie zadania przypisanego do konkretnego

W Marketingu Dealerskim w Abonamencie powyższe rozwiązania to standard. Prowadząc kampanie reklamowe korzystamy nie tylko z możliwości oferowanych przez Facebooka, ale wykorzystujemy dodatkowe narzędzia zwiększające możliwości tradycyjnych kampanii leadowych, co bardzo doceniają nasi klienci inwestując w Lead Adsy coraz większe budżety.

POZYSKIWANIE LEADÓW DLA SALONÓW SAMOCHODOWYCH – NIKT NIE MÓWIŁ, ŻE BĘDZIE ŁATWO

Czasem spotykamy się z opinią, że Lead Adsy nie sprzedają. Jak jest naprawdę?

Źle skonfigurowana kampania, kierowana zbyt szeroko i z pominięciem lejka sprzedażowego, dodatkowo na małym budżecie, przy kiepskiej kreacji, bez wyszczególnionych pozycji w formularzu i bardzo długim czasie podjęcia kontaktu rzeczywiście nie przyniesie żadnych pozytywnych efektów.

Nasze case study pokazują, że przy odpowiednim budżecie, jakości działań i konstrukcji lejka sprzedażowego, kanał ten potrafi być niezwykle efektywny w procesie pozyskiwania leadów dla salonów samochodowych i mieć bezpośredni wpływ na realizację celów sprzedażowych w punkcie dealerskim.

Chcecie zwiększyć swoją sprzedaż wykorzystując możliwości digital marketingu? Skontaktujcie się z nami.