Niezbędnik marketingowca – Google Keep

Już dzisiaj zapraszamy na cykl naszych blogowych wpisów dotyczących niezbędnych narzędzi każdego marketingowca (lub marketera – nie będziemy się spierać). Skupimy się na produktach, które nie dość, że dostępne są dla każdego, to oferują przy tym przystępną jakość. Z pewnością o kilku z nich słyszeliście, a o kilku dopiero się dowiecie.

Na pierwszy ogień rzucamy jeden z najprostszych (prosty nie oznacza słaby) produktów Google, a mianowicie – Google Keep. Czym jest, do czego służy, skąd pobrać i tak naprawdę do czego może się przydać? Zapraszamy do lektury.

Keep pozwala na dodawanie szybkich notatek, przypomnień oraz listy zadań. Dane te zapisywane są w formie elektronicznych fiszek znajdujących się na wirtualnej tablicy. Całość aplikacji została zaprojektowana zgodnie z najnowszym standardem wizualnym od Google – Material Design. Bez względu na to, czy aplikacje odpalicie na stronie www, tablecie, Chromebooku czy smartfonie na Androidzie – całość zawsze będzie osadzona w tej samej stylistyce, a zawartość dostosuje się w sposób responsywny do wielkości ekranu.

Nazwa apki pochodzi, jak nietrudno się domyślić, od angielskiego slowa keep, ktore oznacza – zachować. I również w swoim założeniu usługa służy do zachowania notatek, zadań lub przypomnień. Owszem, brzmi banalnie, ale to właśnie dzięki Google Keep w naszej pracy pozbyliśmy się sterty samoprzylepnych karteczek, które stanowiły 60% powierzchni biurka.

Wracając do głównego wątku. Każda z przypiętych notatek posiada tytuł oraz część główną. W celu uszeregowania ich wg preferencji, wystarczy przeciągnąć daną fiszkę (drag and drop) w wybrane miejsce. Funkcja ta pozwala ustalać np. listę zadań wg priorytetu bądź harmonogramu tygodnia. W przypadku, kiedy tworzycie listę (nie zwykłą notatkę), Keep dodaje prostą, ale bardzo użyteczną funkcję – odhaczanie. Dzięki temu prostemu zabiegowi na bieżąco możecie zaznaczać, które zadania wykonaliście, a które nie. Uwierzcie, że przy codziennym natłoku obowiązków związanych z realizowaniem projektów marketingowych, stały podgląd do tego typu listy zadań jest bardzo pomocny.

Jeśli Wasi współpracownicy również korzystają z usług Google, pomocnym okaże się współdzielenie notatek. Aby udostępnić pełną zawartość konkretnej fiszki na tablicę współpracownika, wystarczy skorzystać z opcji “Share”. Co warte zaznaczenia, wszystkie materiały można oznaczyć konkretnym kolorem. Np. czerwony może oznaczać, że zadanie trzeba wykonać dzisiaj (i dochodzisz do momentu, w którym cała tablica jest w kolorze czerwonym ;)).

Jedną z najciekawszych funkcji Google Keep (dostępną tylko na urządzeniach przenośnych) jest możliwość ustawiania przypomnień wg lokalizacji. Przypuśćmy, że umawiacie się z klientem na ulicy X i koniecznie musicie pamiętać o jednej, bardzo istotnej rzeczy. Ustawiacie przypomnienie na lokalizację X i w momencie, kiedy zbliżacie się do wskazanego miejsca, telefon lub smartwatch od razu Was o tym informuje. Genialne!

Na koniec warto zaznaczyć, że Google Keep dostępny jest na: smartfony (Android i iOS), tablety (iOS i Android), smartwatche (Android Wear), Chromebooki i tradycyjne komputery/laptopy. Jeśli w pracy cenicie sobie wieloplatformowość oraz stałą synchronizację danych między urządzeniami, to Google Keep będzie dla Was dobrym narzędziem do systematyzacji działań w ciągu dnia, a także planowania zadań na kolejne dni.