Niezbędne kampanie Facebook Ads dla salonu samochodowego

Bazując na naszych doświadczeniach, przygotowaliśmy zestawienie niezbędnych kampanii Facebook Ads, które powinny być aktywne na koncie reklamowym salonu samochodowego. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że mając do dyspozycji miesięczny budżet na poziomie 500 zł pewne działania są po prostu niemożliwe do zrealizowania, ale warto dążyć do systematycznego zwiększania wydatków, aby zbudować obszerną strukturę konta, która realnie przełoży się na wyniki sprzedażowy.

Dla przypomnienia, tak wygląda rozkład celów reklamowych dostępnych w kampaniach Facebook Ads. Cele odpowiadają etapom lejka sprzedażowego:

I – ŚWIADOMOŚĆ -> ZASIĘG | PROMOWANIE SALONU

Idealna kampania na górze lejka sprzedażowego. Odpowiednik radiowego spotu sponsorskiego przed wiadomościami, prognozą pogody czy informacjami sportowymi. W tym przypadku istotne są wyświetlenia w szerokiej grupie docelowej. Kliknięcia i konwersje nie odgrywają tu istotnej roli, dlatego wiele osób zastanawia się nad zasadnością uruchamiania takiej kampanii, szczególnie w przypadku dużej aktywności importera w mediach.

Warto jednak pamiętać, że pożądany przez branżę cykl wymiany samochodu zamyka się mniej więcej w 4 latach (realnie jest dłuższy). Oznacza to, że decyzja o zakupie auta nie jest impulsywna, a rozłożona jest w czasie. 

Dzięki kampaniom zasięgowym Facebook Ads budujemy wizerunek i świadomość salonu. Docelowo zwiększamy prawdopodobieństwo, że osoby, które miały styczność z kampaniami, a w przyszłości zdecydują się kupić auto, będą pamiętały o salonie samochodowym, który widziały w reklamie.

II – DZIAŁANIA -> RUCH | KAMPANIE SPRZEDAŻOWE

Drugi etap lejka sprzedażowego w kampaniach Facebook Ads. Tutaj koncentrujemy się klientach, którzy zastanawiają się nad zakupem samochodu lub są już na etapie rozważania konkretnych ofert. Cel reklamowy to Ruch, a optymalizacja to Wyświetlenie strony docelowej. Dzięki temu docieramy do osób, które sprawdzają zawartość strony po kliknięciu w reklamę.

Przy odpowiednim budżecie (zalecamy minimum 15/20 zł dziennie) warto rozważyć nawet 5-7 kampanii modelowych. W przypadku marek o rozbudowanej ofercie samochodów, grupujemy kampanie po segmentach: SUV, hatchback itp. Uważnie tworzymy grupy odbiorców, które testujemy na poziomie zestawu reklam, wykorzystujemy możliwości testów A/B oraz optymalizację budżetu kampanii. 

Idealnie sprawdzają się tutaj dobrze przygotowane grupy odbiorców lookalike (o których więcej w innym wpisie).

III – KONWERSJA | DOMKNIĘCIE KAMPANII SPRZEDAŻOWYCH

W lejku sprzedażowym schodzimy jeszcze niżej. Teraz, w zależności od założeń kampanii Facebook Ads, uwagę skupiamy na ukończonych konfiguracjach, pobranych cennikach i wypełnionych formularzach. 

Zakładając, że Facebook Pixel zebrał z dotychczasowych kampanii i wygenerowanego ruchu na stronie internetowej wystarczającą ilość danych, przechodzimy do wyboru celu kampanii w postaci… Konwersja. 

Oprócz celu, należy wybrać konkretną konwersję, pod którą Facebook ma optymalizować kampanię. Jeśli konwersja ma być liczona od wysłanego formularza na jazdę testową, kreację tworzymy tak, aby grafika i tekst jednoznacznie wskazywały na cel, jaki chcemy osiągnąć. Tak samo, gdy chcemy zachęcić klienta do przetestowania nowego modelu samochodu. Nie rozpraszamy jego uwagi, stawiamy na jasne CTA, które pozwoli zrealizować cel kampanii.

Remarketing jest tu złotem 🙂

DODATKOWA KAMPANIE

Powyżej przedstawiliśmy niezbędne kampanie Facebook Ads dla salonu samochodowego, których prowadzenie w tej formie przekłada się budowanie świadomości punktu dealerskiego i zainteresowania ofertą sprzedażową, a w konsekwencji sprzedaż.

Oprócz wymienionych, warto zainteresować się kampaniami typu Lead Ads czy kierującymi do Messengera.  🙂