5 sposobów na komunikację salonu samochodowego w Social Media na czas #ZostańWDomu

Ostatnie tygodnie dla większości firm (w tym salonów samochodowych) to próba dostosowania się do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych spowodowanych rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19. To dobra okazja na uwolnienie swojej kreatywności i wypróbowanie elementów w komunikacji Social Media salonów samochodowych, które w „normalnych czasach” były bagatelizowane i odstawiane na dalszy plan.

Całym sercem podpisujemy się pod akcją #ZostańWDomu. Nawet ten tekst powstaje w zaciszu domowym, ponieważ tak pracuje teraz #ViewFamilia, zmniejszając w ten sposób ryzyko niepotrzebnego narażania się na niebezpieczeństwo.

Skoro o kreatywności i planie działań dzisiaj mowa. Poniżej prezentujemy kilka tipów (POTEM) do wykorzystania w komunikacji Social Media, które pomogą w utrzymaniu relacji z klientem i sprawią, że #ZostańWDomu przestanie (choć na chwilę) być problemem 😉

Przedstaw swoich pracowników

Klienci często odwiedzają różne działy punktu dealerskiego. Daj im możliwość poznania osób, z którymi w najbliższym czasie rozmawiać będą głównie telefonicznie lub drogą mailową. Zrób doradcy zdjęcie w trakcie pracy, koniecznie w rękawiczkach (pokażesz w ten sposób, że ważne jest dla Ciebie zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, a w konsekwencji klientów). Poinformuj o możliwości załatwienia spraw online, bez wychodzenia z domu. Przekaż kontakt do poszczególnych działów (sprzedaż, serwis, ubezpieczenia). Daj znać, że po drugiej stronie słuchawki/ekranu jest pracownik, który stara się zapewnić jak najwyższą jakość obsługi.

Oferta wideo

Jak poradzić sobie z ograniczonymi możliwościami przeprowadzania jazd testowych i odwiedzin salonu? Z pomocą przychodzą materiały wideo. Stwórz proste filmy, w których zaprezentujesz auto. Zamieść je w Social Media i pozwól klientom na poznanie oferowanych przez Ciebie modeli. Możesz pójść o krok dalej i podczas wideokonferencji na żywo z doradcą, pokazywać poszczególne funkcje samochodów. Da to możliwość jeszcze lepszego obcowania z marką. Sprawi, że klienci poczują, jakby byli na miejscu w salonie i oglądali auta, które są dostępne na stocku.

Treści sprzedażowe na dalszy plan

Zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja jest ciężka dla branży motoryzacyjnej, ale nie warto seryjnie publikować kolejnych ofert, przekrzykując się na jeszcze większe rabaty. Oczywiście cena z punktu widzenia klienta nadal pozostaje jednym z ważniejszych aspektów, ale aktualnie może on wstrzymać się z zakupem samochodu. Właśnie teraz postaw na content, który zwiększy świadomość salonu i oferowanych w nim samochodów.

Edukacja

Konsekwentnie buduj pozycję eksperta w swojej branży. Daj klientom poczucie, że jeśli w ich głowach pojawi się pytanie związane z samochodem, odpowiedź uzyskają u Ciebie! Ciekawostki związane z poszczególnymi modelami, omówienie funkcji, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i przeróżnych udogodnień, które pojawiają się w samochodach – buduj górę lejka sprzedażowego! Postaw na angażujące treści. Quiz dotyczący modelu? Dlaczego nie. Fragment auta z pytaniem, co to za samochód? Oczywiście. Możliwości są praktycznie nieograniczone i zależą od kreatywności zespołu.

Mniejsza ilość stockowych zdjęć

Zdjęcia dostarczane przez importera robią wrażenie, pełne są kolorów, kompozycje i detale wymuskane są do perfekcji, a całość starannie zaplanowana. Jednak z doświadczenia wiemy, że nie tędy droga! Wykorzystując własne zdjęcia, możecie zyskać kilkukrotnie większe zaangażowanie pod postami. Górę przede wszystkim bierze lokalny patriotyzm odbiorców. Charakterystyczne elementy Waszych miast i samochody na Waszych „blachach”. Zaplanuj krótki wyjazd i zrób kilka zdjęć. To wystarczy!

Pamiętaj, praktyka czyni mistrza. Nie wszystko uda się zrealizować od razu. Wyjątkowe czasy wymagają kreatywnych rozwiązań. Mamy jednak nadzieję, że tych kilka tipów zainspiruje Was do prowadzenia efektywnych działań w najbliższych tygodniach.

Co będzie POTEM? Czas pokaże. Życzymy przede wszystkim zdrowia, a także realizacji choć części KPI!

Jeśli chcecie skorzystać z naszej pomocy przy działań digital marketing w salonach samochodowych (i rzecz jasna nie tylko), piszcie śmiało – KONTAKT.

Paweł Zych | #ViewFamilia