Jak mierzyć skuteczność kampanii Facebook i Google Ads salonu samochodowego?

Zależy Ci na poprawnym pomiarze skuteczności kampanii Facebook i Google Ads salonu samochodowego? W dzisiejszym wpisie zebraliśmy propozycje wskaźników (KPI) z podziałem na rodzaj kampanii.

CEL KAMPANII FACEBOOK i GOOGLE ADS

Cel kampanii zależy przede wszystkim od etapu lejka sprzedażowego, przez który chcesz “procesować” odbiorców

Inne KPI będą kluczowe w przypadku otwarcia salonu (góra lejka), kampanii nowego modelu (góra i środek lejka) czy kampanii taktycznej (środek i dół lejka). 

Poniżej przedstawiamy kilka propozycji KPI, na których warto skupić się w zależności od rodzaju kampanii.

WSKAŹNIKI SKUTECZNOŚCI A RODZAJ KAMPANII

I – OTWARCIE SALONU
W przypadku tego rodzaju kampanii, kluczowe będzie budowania świadomości, więc uwagę skieruj na maksymalizację zasięgu w grupie docelowej:

– zasięg kampanii z podziałem na media (CPM)
– wyświetlenia reklamy video (CPV)
– częstotliwość wyświetleń

II – WPROWADZENIE NOWEGO MODELU NA RYNEK
Tutaj również ważne jest budowanie świadomości (grupy zimne i ciepłe), jednak promując nowy model samochodu, skup się na zaangażowaniu odbiorców i zwróceniu ich uwagi na produkt. W tym celu wykorzystaj materiały video promujące nowy model, landing page, lead magnety w postaci przedpremierowego udostępnienia cennika, wczesną dostępność konfiguratora, czy możliwości zapisania się na jazdę testową:

– kliknięcia (CPC, CTR),
– średni czas oglądania video
– czas spędzony na stronie
– pobranie cennika ze strony (CPA)
– rozpoczęcie i ukończenie konfiguracji (CPA, CPL)
– zapisy na jazdy testowe/prośba o ofertę (CPL)

II – KAMPANIA SPRZEDAŻOWA – NP. WYPRZEDAŻ ROCZNIKA
Kampania, w której przede wszystkim liczą się twarde leady, ale też zaangażowanie w cennikach czy konfiguratorach. Pamiętaj, że osoby pobierające właśnie cennik czy korzystające z konfiguratora to najlepsza grupa remarketingowa w kampaniach!

– kliknięcia (CPC, CTR)
– pobranie cennika (CPA)
– rozpoczęcie i ukończenie konfiguracji (CPA, CPL)
– kontakt poprzez np. CallPage/czat/formularz/inne (CPA, CPL)

SŁOWNIK:

– CPC – koszt kliknięcia
– CTR – wskaźnik kliknięć/wyświetleń
– CPM – koszt tysiąca wyświetleń
– CPV – koszt za wyświetlenie
– CPA – koszt za wykonanie akcji
– CPL – koszt za leada

Jak widzisz, na skuteczność kampanii Facebook i Google Ads składa się wiele czynników. Planując jakiekolwiek działania marketingowe pamiętaj o celu, lejku sprzedażowym, a następnie dopasuj wskaźniki, które pozwolą określić, czy zainwestowane w reklamę środki przyniosły pozytywny efekt. 

Szukasz wsparcia w zakresie marketingu internetowego salonu samochodowego? Skontaktuj się z nami.