Kanały komunikacji marketingowej salonu samochodowego – Co wybrać?

Jako osoba odpowiedzialna za marketing w punkcie dealerskim z pewnością wiesz, jak wiele kanałów komunikacji marketingowej jest do Twojej dyspozycji w 2021 roku. Tworząc roczny plan marketingowy koncentrujesz się na tym, aby możliwie najefektywniej wykorzystać dostępny budżet i zrealizować założone przez importera oraz dyrektora zarządzającego cele ilościowe i jakościowe.

CELE ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE

Do celów ilościowych zaliczyć można m.in.: leady, jazdy testowe, oferty, sprzedaż czy ruch w salonie i na stronie internetowej.

W przypadku celów jakościowych mogą to być np. wskaźnik konwersji z leadów na jazdy testowe czy zamówienia, uszczelnienie lejka sprzedażowego, poziom satysfakcja klienta, czas odpowiedzi handlowca na zapytanie ofertowe itp.

Aby odpowiednio zadbać o realizację postawionych celów, musisz przygotować narzędzia i procesy, które umożliwią skuteczną analizę realizowanych działań marketingowych salonu samochodwoego. Bez tego nawet najlepiej zaplanowana akcja może okazać się totalną klapą – nie analizując i optymalizując kampanii w jej trakcie (i po zakończeniu) nie jesteś w stanie reagować na zmiany oraz wprowadzać modyfikacji w przyszłości.

 

KANAŁY KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ SALONU SAMOCHODOWEGO – OFFLINE I ONLINE

Na potrzeby krótkiej analizy podzielmy kanały komunikacji marketingowej na offline i online.

Do offline zaliczymy m.in.:
– radio,
– prasę,
– TV,
– billboardy,
– eventy (w tym wystawy samochodów),
– materiały POS,
– call center,
– wysyłka listów.

Z kolei do online:
– Facebook,
– Instagram,
– LinkedIn,
– portale internetowe,
– strony dealerskie,
– kampanie e-mail,
– Facebook Ads,
– Google Ads.

MIERZENIE SKUTECZNOŚCI KAMPANII – WSKAŹNIKI

Poniżej przedstawione zostały najpopularniejsze sposoby mierzenia skuteczności działań po zrealizowanej kampanii wg powyższego podziału.

Offline:
– ruch w salonie,
– indywidualne rozmowy z klientami i ankieta,
– hasło/kod które przedstawi klient w salonie po pozyskaniu go z kanału offline.

Online:
– wskaźniki CPC, CPA, CTR, CPV, CPM, CPL i inne,
– ruch na stronie internetowej,
– czas spędzony na stronie,
– ilość stron na sesję,
– ilość konwersji (np. pobranie cenników, ukończenie konfiguracji, wypełnienie formularza, oglądanie samochodów dostępnych od ręki, kontakt poprzez callpage/czat),
– koszt konwersji,
– wskaźnik konwersji z podziałem na źródło ruchu, kampanię, kreację, grupę docelową, słowo kluczowe i wiele, wiele więcej :),
– skuteczność i koszt poszczególnych słów kluczowych,
– skuteczność poprzez UTM,
– i wiele więcej.

Jak widzisz, prowadzenie działań marketingowych online pozwala na bardzo szczegółową analizę i jest to kanał, który warto wybrać w działaniach marketingowych salonu samochodowego. Dzięki wskaźnikom obliczysz zwrot z inwestycji – określisz, czy zainwestowany w kampanię budżet, przełożył się ostatecznie na sprzedaż w salonie samochodowym.

Szukasz wsparcia w zakresie marketingu salonu samochodowego? Skontaktuj się z nami – KONTAKT.