Kontrola kosztów Facebook i Google Ads w kampaniach salonu samochodowego

Prowadzisz kampanie salonu samochodowego? W ramach Marketingu Dealerskiego w Abonamencie skupiliśmy się na działaniach, które według nas są najskuteczniejsze w branży dealerskiej i pozwalają na efektywne wykorzystanie ograniczonych budżetów marketingowych w celu realizacji celów ilościowych i jakościowych.

FACEBOOK I GOOGLE ADS – SKUTECZNE SYSTEMY REKLAMOWE

W ciągu naszej 8-letniej pracy w branży motoryzacyjnej i prowadzeniu kampanii salonów samochodowych oraz ciągłej analizie dynamicznie zmieniających się trendów marketingowych, z pełną świadomością uznaliśmy, że podstawowymi kanałami, które powinien wykorzystywać dealer w działaniach lokalnych są Social Media (w tym przede wszystkim Facebook Ads) oraz potężne możliwości Google Ads.

Wspomniane dwa systemy reklamowe pozwalają na 100% kontrolę kosztów, analizę niemal w czasie rzeczywistym skuteczności kampanii, jej optymalizację i bardzo szczegółowe raportowanie, które ma bezpośredni wpływ na osiąganie coraz lepszych wyników.

KONTROLA KOSZTÓW – FACEBOOK ADS

W przypadku kampanii Facebook Ads salonu samochodowego, w zależności od rodzaju kampanii, masz możliwości ustalenia:
– budżetu kampanii – całkowitego lub dziennego,
– maksymalnej stawki za realizację celu, np. maksymalną kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na pozyskanie leada, przejście na stronę internetową, wysłanie wiadomości poprzez Messenger, czy kliknięcie w reklamę,
– ponadto możesz rozliczać się nie tylko za kliknięcia lub wspomnianą realizację celu, ale również w oparciu o maksymalny koszt 1000 wyświetleń (w kampaniach zasięgowych) czy 15-sekundowego wyświetlenia video.

KONTROLA KOSZTÓW – GOOGLE ADS

Podobnie sytuacja wygląda w kampaniach Google Ads salonu samochodowego, choć możliwości ustalania strategii stawek i ich kontroli są jeszcze większe. Poniżej tylko kilka z nich:
– ustalisz budżet dzienny,
– określisz maksymalny: CPC, vCPM, CPV czy CPA,
– co ciekawe, możesz oddać pełną kontrolę Google i zautomatyzować strategię ustalania stawek w celu np. maksymalizacji liczby kliknięć lub konwersji, a jedynym ograniczeniem będzie narzucony budżet dzienny.

Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób będziesz wydatkował budżet przewidziany na reklamę w internecie. Zarówno Facebook jak i Google oferują potężne możliwości w strategii ustalania stawek.

Wykorzystując możliwości marketingu internetowego przeprowadzisz skuteczne kampanie salonu samochodowego zachowując przy tym 100% kontrolę nad wydatkami. Jeśli zakładasz miesięczny budżet możesz mieć pewność, że nie wydasz nawet złotówki więcej, a jeśli w trakcie kampanii stwierdzisz, że realizuje ona cele biznesowe z nawiązką, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwiększyć budżet dzienny (o np. 20% – zalecana maksymalna wartość) i dodatkowo zwiększyć skuteczność akcji.

Szukasz wsparcia w zakresie marketingu internetowego salonu samochodowego? Napisz do nas.