„PUSTE GRUPY” W KAMPANIACH FACEBOOK ADS
W świecie marketingu cyfrowego, szczególnie na platformie Facebook Ads, istnieje niezliczona ilość strategii targetowania. Jednakże, co się stanie, gdy świadomie zdecydujemy się na tzw. „puste grupy odbiorców”, czyli grupę z domyślnymi ustawieniami w panelu reklamowym Facebook Ads? Czy jest to przeoczenie, czy może celowe działanie?
Co to jest pusta grupa odbiorców?
Pusta grupa w kampaniach Facebook Ads to taka, która posiada domyślne ustawienia wiekowe (18-65 lat) bez szczegółów dotyczących niestandardowych grup odbiorców czy precyzyjnego targetowania lokalizacji. Możemy spotkać różne rodzaje pustych grup, takie jak:
- Domyślna lokalizacja (Polska) i wiek (18-65+),
- Wskazana lokalizacja (np. miasto) i wiek (np. 30-35),
- Opcje pierwsza i druga z wykluczonym remarketingiem (np. osoby, które odwiedziły Twoją stronę www w ciągu ostatnich 30 dni).
Dlaczego warto testować puste grupy?
- Dotarcie do nowych odbiorców: Testowanie pustych grup pozwala dotrzeć do tych użytkowników Facebooka, którzy nie zostali jeszcze przypisani do konkretnych zainteresowań lub grup.
- Rozszerzenie struktury kampanii: Może stanowić dodatkowy zestaw reklam w strukturze kampanii, pozwalając na lepsze zrozumienie różnych segmentów odbiorców.
- Kampanie na konwersję: Szczególnie efektywne, gdy pixel Facebooka został już „zasilony” odpowiednią ilością danych, a kampania koncentruje się na konwersjach.
Praktyczne doświadczenia
Nasze doświadczenia pokazują, że puste grupy mogą być niespodziewanie efektywne. Warto traktować je jako eksperyment w procesie uczenia się kampanii. Czasami, taki zestaw reklam może okazać się najbardziej efektywnym.
Puste grupy w Facebook Ads to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych metod targetowania. Pozwalają na eksplorację nowych możliwości i mogą przynieść zaskakująco pozytywne rezultaty. Testuj, analizuj i nie bój się eksperymentować!
Więcej porad znajdziecie na naszym Instagramie
Zapraszamy też do przeczytania pozostałych artykułów na naszym blogu.