Reklama salonu samochodowego w wyszukiwarce Google – poznaj 5 korzyści
Potencjalny klient zainteresowany zakupem samochodu zobaczył reklamę nowego modelu BMW iX w telewizji.
Drugiego dnia jadąc do pracy usłyszał 30-sekundowy spot radiowy w swojej ulubionej stacji.
W przerwie na lunch przeglądał Facebooka, gdzie trafił na reklamę video prezentującą możliwości promowanego modelu.
Wieczorem w trakcie oglądania nowego materiału na subskrybowanym przez siebie kanale YouTube, ponownie zobaczył reklamę BMW, tym razem w formie 6-sekundowego bumpera.
Potencjalny klient w końcu podjął decyzję, że czas dowiedzieć się więcej na temat nowego modelu. Do ręki wziął telefon i w wyszukiwarce Google wpisał frazę ”bmw ix”…
Kampanie w sieci wyszukiwania Google Ads – tutaj jest Twoja konkurencja!
Co zobaczył potencjalny klient? Najprawdopodobniej trafił na reklamę tekstową minimum 3 salonów samochodowych oferujących model BMW iX.
Czemu klient zobaczył kilka reklam tego samego modelu BMW?
Z reklam w wyszukiwarce Google korzysta coraz więcej salonów samochodowych i co ciekawe, nie muszą to być tylko salony zlokalizowane w promieniu 20-30 km od lokalizacji potencjalnego klienta, a często są to również salony konkurencyjne oddalone o 100 czy 200 km.
Którą reklamę kliknie klient? Najprawdopodobniej tę na wyższej pozycji, z lepszymi nagłówkami, dobrze napisanymi tekstami, poprawnie dobranymi rozszerzeniami reklam.
Obecność Twojej konkurencji to jeden z głównych powodów, dla których warto reklamować salon samochodowy w wyszukiwarce Google. Poznaj korzyści, które oferują kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania i zacznij pozyskiwać klientów, którzy są zainteresowani zakupem nowego auta!
KORZYŚĆ I – SŁOWA KLUCZOWE
Z naszego doświadczenia jasno wynika, że reklama salonu samochodowego w wyszukiwarce to najważniejszy typ kampanii na ścieżce zakupowej nowego auta. To tutaj klient wprowadza konkretne słowa kluczowe powiązane z modelem auta, którego szuka lub ofertą dealera, którego zna.
W jaki sposób klienci szukają oferty na zakup nowego samochodu? Co ciekawe, wykorzystują do tego różne słowa kluczowe. Najczęściej są to:
– nazwa modelu + słowo typu konfigurator/cennik/oferta/, np. bmw ix konfigurator
– marka salonu + miasto, np. cupra gdańsk
– salon + marka, np. salon dacia, dealer dacia
– marka własna dealera, np. bmw dynamic motors
– marka + leasing, np. skoda leasing, skoda dla firm
– i wiele więcej
Korzystając z możliwości kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania, możesz skonfigurować takie kampanie i grupy reklam, które w wyczerpujący sposób odpowiadają na zapytania potencjalnych klientów.
KORZYŚĆ II – Analiza aukcji i konkurencji
Przygotowując się do startu nowego projektu w ramach Marketingu Dealerskiego w Abonamencie i uruchomienia reklam salonu samochodowego w wyszukiwarce Google, w pierwszej fazie współpracy, przeprowadzamy audyt obecnego konta Google Ads i prowadzonych na nim wcześniej kampanii.
Oprócz analizy struktur kampanii, grup reklam, doboru słów kluczowych, strategii ustalania stawek i innych, w szczególności sprawdzamy tzw. “Analizę aukcji”.
Dzięki tej zakładce w panelu reklamowym Google Ads wiemy, jakie firmy wyświetlają się razem klientem na konkretne słowa kluczowe. Wiemy też, jak duży jest ich udział w wyświetleniach.
Jakież było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że nowy klient na najważniejsze słowa kluczowe typu “salon marka”, “marka miasto”, “dealer miasto” miał zaledwie 13% udziału w wyświetleniach i przed sobą aż 10 salonów konkurencyjnych.
Po wprowadzeniu naszej strategii prowadzenia kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania, już po pierwszym miesiącu udział w wyświetleniach naszego klienta zwiększył się do 71%, zajmując I miejsce, co miesiąc do miesiąca przełożyło się na wielokrotny wzrost leadów w CRM!
KORZYŚĆ III – Możliwość wejścia na rynki konkurencji
Skoro konkurencja pozycjonuje się na słowa kluczowe ważne dla Twojego salonu samochodowego i robi to na obszarze działalności Twojego dealerstwa (np. konkretne województwo), czemu nie skorzystać z tej opcji i zrealizować kampanii na innych rynkach?
W Google Ads możesz skonfigurować kampanię np. na słowa kluczowe powiązane z najbardziej pożądanymi modelami na dowolnie wybranym przez siebie obszarze.
Co warto zaznaczyć, kampania taka może zostać utworzona jako nowa, z własnym budżetem, strategią ustalania stawek i w trakcie jej prowadzenia możesz prowadzić szczegółową ”Analizę aukcji” i zobaczyć, jak wypada na tle konkurencji.
KORZYŚĆ IV – Szczegółowa analiza kampanii
Na potrzeby wpisu przyjmijmy, że wzorowy lejek sprzedażowy na stronie internetowej salonu samochodowego wygląda następująco:
– klient klika w reklamę salonu samochodowego w wyszukiwarce | CPC
– następuje wejście na stronę internetową | Wyświetlenie strony docelowej
– klient wybiera interesujący go model samochodu | Wyświetlenie produktu
– po zapoznaniu się z informacjami na temat modelu, rozpoczyna się jego konfiguracja | Konfiguracja – rozpoczęcie
– klient kończy konfigurację samochodu | Ukończenie konfiguracji
– na końcu klient wypełnia formularz kontaktowy i czeka na kontakt salonu | Formularz
Na powyższym przykładzie uwzględnione zostały etapy, przez które przechodzi użytkownik strony od momentu kliknięcia w reklamę, aż do wypełnienia formularza. Zrealizowany etap to tzw. konwersja, czyli zrealizowany cel kampanii, który założyliśmy jeszcze przed jej startem.
Dzięki możliwościom systemu reklamowego Google Ads możemy w pełni skonfigurować śledzenie, a następnie analizować, które kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe i reklamy odpowiadają za realizację konkretnych konwersji na stronie internetowej.
Danych do analizy jest dużo więcej. To tylko jedne z bogatych możliwości!
KORZYŚĆ PIĄTA – Rozszerzenia reklam
Do każdej z reklam tekstowych salonu samochodowego w wyszukiwarce Google można dodać tzw. rozszerzenia reklam, które wzbogacają reklamy o dodatkowe informacje i zachęcają potencjalnych klientów do kliknięć.
Do rozszerzeń zaliczyć można:
– rozszerzenia linków do podstron
– rozszerzenia objaśnień
– rozszerzenia informacji w witrynie
– rozszerzenia połączeń
– rozszerzenia formularzy kontaktowych
– rozszerzenia lokalizacji
– rozszerzenia cen
– rozszerzenia promocji
Które rozszerzenia są szczególnie pomocne w przypadku reklam salonu samochodowego?
Rozszerzenia połączeń – do reklam tekstowych wystarczy dodać numer telefonu, który będzie widoczny w formie przycisku pod reklamą, aby mierzyć nie tylko, ile nastąpiło połączeń z reklamy, ale również z jakich numerów nastąpiło połączenie, czy zostało odebrane, a nawet ile trwało sekund. Rozszerzenie to doskonale sprawdza się w przypadku kampanii serwisowych.
Rozszerzenia lokalizacji – potencjalny klient szuka oferty na zakup samochodu, trafia na kilka reklam, ale chętniej kliknie w tę, pod którą widzi dokładny adres salonu samochodowego, a nawet odległość, jaka dzieli go do tego miejsca.
Rozszerzenia promocji – natychmiast, jeszcze przed kliknięciem w reklamę, informujesz klienta o aktualnej promocji na zakup samochodu i zwiększasz tym szansę na poprawę wskaźnika CTR.
Czy warto reklamować salon samochodowy w wyszukiwarce Google wykorzystując możliwości kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania?
Widok kilkunastu konkurujących ze sobą salonów samochodowych na aukcji Google Ads to w 2022 roku dla nas standard. Jeszcze 3 lata temu walka o wyświetlenia i kliknięcia reklam w wyszukiwarce Google na konkretne słowa kluczowe w branży dealerskiej nie była tak agresywna jak obecnie.
We wpisie przedstawiliśmy zaledwie 5 z wielu korzyści, które zyskuje salon samochodowy korzystając z reklam Google Ads w sieci wyszukiwania.
Pytanie teraz nie powinno już brzmieć – Czy warto? – a – Czemu jeszcze nie reklamujesz się w wyszukiwarce Google?
Nie daj zaskoczyć się konkurencji i zleć kompleksową obsługę kampanii do agencji ze statusem Google Partner – View Project – i skorzystaj z “Marketingu Dealerskiego w Abonamencie”.