fbpx

Leady dla salonów samochodowych – Facebook Lead Ads

Facebook Ads dostarcza coraz bardziej zaawansowane możliwości reklamowe dla niemal każdej branży na rynku. Umiejętne dobranie celu reklamowego do kampanii pozwala nam pozyskiwać wartościowe leady dla salonów samochodowych, które przekładają się bezpośrednio na sprzedaż samochodów i usług posprzedażowych. 

W dzisiejszym wpisie przedstawimy możliwości kampanii typu Facebook Lead Ads, które na stałe wpisały się do Marketingu Dealerskiego w Abonamencie – zestawu usług z obszaru digital marketingu, które świadczymy dla salonów z całej Polski. 

CO TO JEST LEAD ADS?

Wspomniany Lead Ads to rodzaj kampanii kierujący użytkownika do błyskawicznego formularza dostępnego wewnątrz struktury Facebooka. Dzięki temu dealerzy nie muszą korzystać z często nie najlepiej dostosowanych do pozyskiwania leadów stron dealerskich, a cały proces – od zainteresowania ofertą, po kontakt i finalnie zakup samochodu – mogą uruchomić korzystając z możliwości Facebook Ads.

Zaletą tego rodzaju kampanii jest możliwość tworzenia zarówno prostych, jak i bardzo rozbudowanych formularzy. Budując odpowiednio lejek sprzedażowy jesteśmy w stanie pozyskiwać wartościowe leady dla salonów samochodowych, które zawierają takie informacje jak:
– imię,
– nazwisko,
– numer telefonu,
– model samochodu, którym zainteresowany jest klient,
– proponowana data kontaktu,
– obecnie posiadany samochód.

W tym momencie warto zaznaczyć, że zbyt wiele pozycji zniechęca potencjalnego klienta do pozostawiania szczegółowych informacji i należy robić to z niezwykłym wyczuciem. Ponadto ważne jest, aby poinformować użytkownika, w jakim celu wypełnia formularz i przede wszystkim pozostawia swoje dane kontaktowe 🙂

POZYSKIWANIE LEADÓW DLA SALONÓW SAMOCHODOWYCH – NIKT NIE MÓWIŁ, ŻE BĘDZIE ŁATWO

W branży motoryzacyjnej można spotkać się z opinią, że Lead Adsy, co prawda generują leady, ale wątpliwej jakości. Jak jest naprawdę? Źle skonfigurowana kampania, kierowana zbyt szeroko i z pominięciem lejka sprzedażowego, dodatkowo na małym budżecie, przy kiepskiej kreacji i bez wyszczególnionych pozycji w formularzu, które musi uzupełnić odbiorca, prowadzi bardzo często do pozyskiwania kontaktów, które nie są zainteresowane ofertą lub wypełniły formularz… przypadkowo. Prowadząc kampanie na pozyskiwanie leadów dla salonów samochodowych trzeba działać zgodnie z zasadą, że nie ma dróg na skróty 🙂

Nasze case study pokazują, że przy odpowiednim budżecie, jakości działań i konstrukcji lejka sprzedażowego, kanał ten potrafi być niezwykle efektywny w procesie pozyskiwania leadów dla salonów samochodowych i mieć bezpośredni wpływ na realizację celów sprzedażowych w punkcie dealerskim.

Chcecie zwiększyć swoją sprzedaż wykorzystując możliwości digital marketingu? Skontaktujcie się z nami.