Co to jest Facebook Pixel? Must have strony dealerskiej
Co to jest Facebook Pixel?
Jeżeli kiedykolwiek realizowaliście kampanie Facebook Ads dla salonu samochodowego bez zaimplementowanego Facebook Pixel na stronie internetowej, to brutalnie można uznać, że przepalone zostało jakieś 98-99% budżetu mediowego. Nie dzielcie się tą wiedzą z kierownikiem sprzedaży. 😉
Czym właściwie jest wspomniany Facebook Pixel? To kod, który należy zainstalować na stronie dealerskiej. Pozwala analizować skuteczność prowadzonych działań reklamowych i tworzyć zaawansowane grupy odbiorców.
Przeprowadzając wstępne audyty kont reklamowych nowych klientów, widzimy czasem, że realizowane były drogie kampanie bez skonfigurowanego piksela. Mówiąc delikatnie – to nie do końca rozsądny kierunek. 😉
Dlaczego zainstalowany Facebook Pixel jest tak ważny?
Uzyskujesz dostęp do Facebook Analitycs, potężnego narzędzia analitycznego, o którym mógłby powstać dedykowany ebook. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że to taki Google Analytics od Facebooka. Pełnie swoich możliwości pokazuje przy projektach e-commerce.
Zainstalowany Facebook Pixel pozwala skonfigurować konwersje istotne z punktu widzenia salonu samochodowego, m.in. pobranie cennika, ukończenie konfiguracji samochodu czy wypełnienie formularza. Dzięki konwersjom dowiesz się, czy kampania realizuje zakładane cele. Szczegółowe instrukcje związane z konfiguracją konwersji przedstawimy w kolejnych wpisach.
Wrócicie z ponowną komunikacją do klientów, którzy rozpoczęli konfigurację samochodu, ale jej nie ukończyli. Piksel pozwala tworzyć remarketingowe grupy odbiorców dopasowane do etapu lejka sprzedażowego.
Ponadto stworzycie grupy podobnych odbiorców (tzw. lookalike) na podstawie osób, które np. ukończyły konfigurację, wysłały formularz czy odwiedziły konkretne podstrony strony dealerskiej.
Jeśli macie problem z instalacją Facebook Pixel i konfiguracją zdarzeń oraz grup odbiorców, skontaktujcie się z nami.