Co to jest lookalike audience w Facebook Ads?

CO TO JEST LOOKALIKE AUDIENCE?

Docieraj do nowych osób podobnych do istotnych dla Ciebie grup odbiorców. Możesz tworzyć grupy podobnych odbiorców na podstawie osób, które polubiły Twoją stronę, pikseli konwersji i dowolnych istniejących grup niestandardowych odbiorców”. To oficjalna definicja lookalike audience dostępna w panelu Facebook Ads.

TWORZENIE GRUP ODBIORCÓW LOOKALIKE

W teorii proces tworzenia grup lookalike jest stosunkowo prosty. Wystarczy zalogować się do swojego Menedżera Reklam, przejść do zakładki Odbiorcy, a następnie utworzyć Grupę podobnych odbiorców bazującą na konkretnym źródle danych.

W praktyce skuteczność grup lookalike uzależniona jest od jakości wspomnianego źródła.

Załóżmy, że w swojej codziennej pracy zajmujecie się komunikacją Social Media salonu samochodowego marki premium, a content opieracie o luźne treści skierowane do młodych odbiorców. Strona skupia coraz większą widownię, zbiera kliki, zasięg organiczny rośnie.

Następnie tworzycie lookalike na podstawie osób, które były aktywne na Facebooku, konfigurujecie kampanię sprzedażową i po kilku dniach okazuje się, że wyniki nie spełniają żadnych oczekiwań. Co poszło nie tak?

Facebook utworzył grupę podobnych odbiorców lookalike na podstawie osób, które zostały wskazane w źródle, a których statystyczny profil nie miał nic wspólnego z profilem osoby, która potencjalnie jest zainteresowana zakupem samochodu za kilkaset tysięcy złotych…

ZASADY TWORZENIA SKUTECZNYCH GRUP LOOKALIKE

Realizując projekty z obszaru Marketingu Dealerskiego w Abonamencie, w pierwszej kolejności skupiamy się na źródle danych, by dopiero w dalszych etapach kampanii tworzyć wysokiej jakości grupy lookalike. Poniżej kilka naszych żelaznych zasad 🙂

  1. Dbamy o wysokiej jakości ruch z paid media na dealerskiej stronie internetowej.
  2. W kampaniach głównie skupiamy się na konwersjach.
  3. Tworzymy grupy odbiorców na wszystkich etapach lejka sprzedażowego.
  4. Szczegółowo analizujemy ruch z kampanii remarketingowych.
  5. Strategię komunikacji Social Media opieramy o mięsiste treści motoryzacyjne.
  6. Promując posty korzystamy ze szczegółowego targetowania, zawężeń i wykluczeń, dzięki czemu zbieramy aktywności w interesującej nas grupie docelowej.

Dzięki powyższym zasadom, tworzymy wysokiej jakości grupy podobnych odbiorców z następujących źródeł:

  1. Osoby, które polubiły stronę FB.
  2. Osoby, które wysłały wiadomość do strony FB.
  3. Osoby, który były aktywne na Facebooku w ostatnich kilkunastu/kilkudziesięciu dniach.
  4. Osoby, które dokonały konkretnej konwersji na dealerskiej stronie internetowej.
  5. Dodatkowo, możliwe jest utworzenie grupy lookalike na podstawie bazy danych klientów.

Jeśli szukacie wsparcia przy realizacji kampanii Facebook Ads dla salonu samochodowego, skontaktujcie się z nami.